Uncategorised

alt

alt

alt

 

Кандидата педагогічних наук, доцента кафедри МЕЛЬНИК  АНЖЕЛУ ОЛЕГІВНУ зі вступом у докторантуру зі спеціальності  13.00.02 (теорія і методика навчання зарубіжної літератури).

27.09 2023 р. на урочистому засіданні Вченої ради університету, присвяченому Дню працівника освіти, були відзначені викладачки нашої кафедри. Завідувачку кафедри Олену Ісаєву, професорок Жанну Клименко й Людмилу Давидюк, доцентку Анжелу Мельник нагородили ПОДЯКАМИ МОН України за високий рівень професіоналізму, особистий внесок у підтримку учнівської молоді та активну роботу у складі журі ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України. Заступниця зав. кафедри, доцентка Віта Ніколаєнко була нагороджена Почесною грамотою Всеукраїнської громадської організації товариства "Знання" України за вагомий внесок у розвиток Товариства "Знання" України, поширення сучасних знань, духовне збагачення українського суспільства. Вітаємо наших колежанок і бажаємо їм нових науково-педагогічних звершень!

Опис начальної дисципліни___ВВ2.3.02___ 

"Компетентністна парадигма вивчення зарубіжної літератури" 

Загальні характеристики дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань 02.03 Гуманітарні науки

(шифр, назва)

Кількість кредитів - 3 ЄКТС

Методи навчання

Пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемного викладання, евристичний, дослідницький.

 

Спеціальність 6.02.03.03Мова і література (англ., укр. та ЗЛ)

(код, назва)

Загальна кількість годин -90

Денна

Заочна

Освітній рівень бакалавр (бакалавр/магістр)

Лекції:

16

 

Семінарські (практичні) заняття:

Статус дисциплінивибіркова

(Нормативна/вибіркова)

14

 

Лабораторні заняття:

Форми поточного контролю

Усні відповіді, письмовий аналіз художніх творів, модульна контрольна роботи.

 

 

 

Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 3

-

-

Індивідуальна робота:

Семестр VI

 

 

Самостійна робота:

Тижневе навантаження (год.)

- аудиторне:2

- самостійна робота 2

60

 

Форма підсумкового контролю

 

Екзамен

(письмовий/усний)

Залік (звичайний/диференціальний)

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС:

Мова навчання– українська

1/2

 

Передумови навчання_____

________________________

 

Мета і завдання навчальної дисципліни сформувати уявлення про компетентнісну парадигму вивчення зарубіжної літератури; розвивати навички формування у учнів ключових і предметних компетентностей, зокрема читацької; удосконалювати навички методичного та літературногоаналізу художніх творів, виховувати інтерес до зарубіжної літератури.

Програма навчальної дисципліни:Компетентнісна парадигма вивчення зарубіжної літератури. Формування ключових та предметних компетентностей на уроках зарубіжної літератури. Читацька компетентність. Методичний та літературний аналіз художніх творів малої форми (за вибором студентів із шкільної програми).

Бібліографія: Скорина Л.Аналіз художнього твору: Навчальний посібник для студентів гуманітарних спеціальностей– Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2013; Мірошниченко Л.Ф. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах: підручник – К.: Видавничий дім ”Слово“, 2010

Методичне забезпечення: мультимедійні презентації лекцій.

Реєстрація на навчальну дисципліну(для дисциплін за вибором).

Зауваження: студенти повинні мати базові знання з методики викладання зарубіжної літератури, фольклору, теорії літератури, історії зарубіжної літератури.

Лектор: Давидюк Людмила Володимирівна, доцент, кандидат педагогічних наук.

Інститут іноземної філології

Адреса: м. Київ, вул. Тургенєвська, 8/14, тел. (044) 486-47-17, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Шановні студенти 4 курсу!

Повідомляємо Вам, що 17 травня 2017 року відбудеться попередній захист бакалаврських робіт з методики викладання світової літератури (студенти денної та заочної форми навчання)!

 

Орієнтовна тематика для бесіди на кандидатському екзамені

з методики викладання зарубіжної літератури

1.     Методикавикладання світової літературияк наука:сутність,об’єктта предметдослідження,провідні завдання й проблеми, структура,методи наукового дослідження,взаємозв’язок з суміжниминауками.

2.     Методологічні основи викладання світової літератури в школі.

3.     Основні принципи вивчення світової літератури в школі.

4.     Специфіка вивчення творів світової літератури.

5.     Метод творчого читання у роботі вчителя-словесника.

6.     Метод евристичної бесіди у роботі вчителя-словесника.

7.     Дослідницький метод у роботі вчителя-словесника.

8.     Репродуктивний метод у роботі вчителя-словесника.

9.     Творчий характер уроку світової літератури.

10.           Особливості вивчення перекладного художнього твору на уроках світової літератури. 

11.           Комп’ютерні технології у процесі вивчення світової літератури в школі.

12.           Інтерактивні технології і шкільний процес вивчення світової літератури.

13.           Використання елементів компаративістики у процесі шкільного вивчення світової літератури.

14.           Читацькоцентрична парадигма вивчення світової літератури в школі.  

15.           Підготовка до сприйняття художнього твору як етап вивчення художнього твору.

16.           Сприйняття художнього твору у школі як етап вивчення художнього твору.

17.           Підготовка до аналізу художнього твору у школі як етап вивчення художнього твору.

18.           Аналіз як необхідний етап вивчення літературного твору.

19.           Підсумковий етап вивчення художнього твору.

20.           Особливості вивчення життя і творчості письменника в середніх класах.

21.           Особливості вивчення життя і творчості письменника в старших класах.

22.           Шлях аналізу “услід за автором” та його реалізація на уроці літератури.

23.           Пообразний шлях аналізу і його реалізація при вивченні художнього твору.

24.            Проблемно-тематичний шлях аналізу та його реалізація при вивченні художнього твору.

25.           Етнокультурологічний  шлях аналізу художнього твору.

26.           Особливості вивчення епічних творів у школі.

27.           Особливості вивчення драматичних творів світової літератури.

28.            Особливості вивчення ліричних творів світової літератури.

29.           Особливості вивчення ліро-епічних творів світової літератури.

30.           Структура сучасного уроку світової  літератури.

31.           Основні напрямки у роботі з розвитку мовлення учнів на заняттях з світової літератури.

32.           Теорія літератури та її значення у шкільній літературній освіті.

33.           Організація позакласного читання школярів.

34.           Види та форми позакласної роботи учнів з світової літератури.

35.           Види планування роботи вчителя світової літератури.


 ВІРШІ, НАРОДЖЕНІ МАЙДАНОМ

 

Оксана Максимишин-Корабель

В ПАМ'ЯТЬ ПРО ЗАГИБЛИХ НА МАЙДАНІ

Мамо, не плач. Я повернусь весною.

У шибку пташинкою вдарюсь твою.

Прийду на світанні в садок із росою,

А, може, дощем на поріг упаду.

Голубко, не плач. Так судилося, ненько,

Вже слово, матусю, не буде моїм.

Прийду і попрошуся в сон твій тихенько

Розкажу, як мається в домі новім.

Мені колискову ангел співає 

I рана смертельна уже не болить. 

Ти знаєш, матусю, й тут сумно буває

Душа за тобою, рідненька, щемить.

Мамочко, вибач за чорну хустину 

За те, що віднині будеш сама. 

Тебе я люблю. I люблю Україну. 

Вона, як і ти, була в мене одна. 

 

 

 Наталя Марченко

***

Мій світ вмирає. Хворий дуже світ…

проймає холод до нутра, до дрожі – 

заціпеніння, мряка, огорожі,

потоптаних шляхів безглуздий міт…

глевтяк недокричалої осанни

застряг в горлянці. Неміч і сльота…

Але ще б‘ється серце на Майдані,

і Дух борні над Києвом вита!

І розганяє в сув‘язі доріг 

життя живого невмирущий біг!

І кров живу пробуджує в осерді

Народу, що повірив у безсмертя!

І виблювавши чортову заразу,

вогнем обпікши кляті гнійники,

мій світ встає – здоровий і прекрасний,
стискаючи сталеві кулаки.
 

 

 

   

Авторизація  

   

Відвідувачі  

На сайті 208455 гостей та 3 користувачі

   

Контакти  

   
© ALLROUNDER

Використання матеріалів сайту можливе лише при згоді адміністрації порталу та активного посилання. Всі права захищено!